Feppla.se
Alla information om företag/kunder lämnas aldrig ut, utan är endast till så att Feppla kan utföra sina tjänster. Endast om brott förekommer och polisen ansöker om detta enligt Sveriges rikes lagar. E-postkonversationer kan komma att sparas för kundens behov.
För att våra tjänster ska kunna fungera måste du som ingår i ett avtal med Feppla lämna korrekta uppgifter. Dvs namn, adress, postnummer, postadress, mobilnummer samt e-postadress. Något skadestånd kan inte begäras ut om kundens hemsida eller feppla.se skulle ligga nere. Dock är det vårt mål att vara online dygnet runt året om med en upptid på över 90%.
Hemsidan för Feppla och dess namn ägs och hanteras av Copyright © 2012-2022 Fredrik Hallberg, CEO och Founder.
Tjänsterna på Feppla utvecklas och uppdateras hela tiden och kan därför ändras. Alla bilder på Feppla.se är upphovsrättsskyddade vilket betyder att du inte får kopiera dem då de är skapade av mig Fredrik Hallberg.
Enligt Svensk lag ingår ångerrätt i 14 dagar vid köp på distans för privatperson (gäller ej företag), dock anses tjänsten påbörjad när hemsidan har påbörjats att skapas och om ångerrätten infaller under eller efter sidan är påbörjad skall en skälig ersättning utgå i form av 65% av projektets kostnad samt eventuella kostnader för server, domäner, certifikat och andra tillägg som köpts in på kundens begäran. Skulle regler och lagar brytas av kund kan inte Feppla anhållas ansvariga.
För uppdaterade regler se detta dokument.
Alla bilder och text på feppla.se tillhör Feppla och är upphovsrättsskyddade. Text och Bilder får EJ KOPIERAS eller ANVÄNDAS utan mitt skriftliga tillstånd. För mer information om bilder på hemsidan kontakta oss direkt.
Alla priser är i svenska kronor (SEK) och är ex. moms. Fakturering sker i slutskedet av projektet och skickas via e-post med 14 eller 30 dagars betalningstid. Fakturering av uppdateringstjänster sker för 6 mån i taget.
30 dagar ges på varje faktura där påminnelse utgår efter 5 dagar från förfallodatum.
Skulle du inte betala din faktura i tid utgår en förseningsavgift på 450 kr enligt lag. Skulle denna faktura inte betalas in går ärendet vidare till Kronofogden och Inkasso samt att ränta läggs på enligt lag. Feppla har även rätten att låsa ner hemsidan och stänga av webbhotellet ifall fakturan inte betalas i tid.
Vid större projekt över 10 000:- utgår en startavgift/delavgift på 5000:- eller 25% av den totala fakturan så att jag ser att ni är verkligen vill köpa mina tjänster och seriösa med ert projekt. I slutet av projektet utgår alltid en slutfakura på kvarvarande summa. Skulle ni ha några frågor kan ni kontakta mig via fredrik@feppla.se eller ring direkt på 073-675 35 34.
Det utgår alltid en fakturaavgift på 25 kr per faktura.
Vi fakturerar allt löpande arbete t.ex. skapande av hemsida, uppdateringar, extra tillägg/tillval, support och service tjänster per påbörjad halvtimma. Nuvarande timpenning är 800 kr exkl. moms om inget annat anges. Priserna står alltid på din faktura.
Alla våra mallar är unika som vi har skapat med olika utvecklingsmiljöer. Hemsidan, design och mallar skräddarsys efter vad kunden vill ha och begär. Alla projekt görs på beställning.
Feppla designar de flesta logotyper i Illustrator. Font och typografi är viktigt för att logon ska stå ut ur mängden, Feppla föreslår alltid detta för kunden även om ni har tänkt er någon annan font. All grafik görs på beställning och är skräddarsydd för slutkund.
Efter att fakturan är betald äger kunden sin logotyp och får använda denna kommersiellt.
Domän och webbhotell köps in utifrån från en eller flera leverantörer till våra konton och gäller i 1 år på alla paket om inget annat anges. Efter 1 år tillkommer kostnader för att fortsätta driva hemsidan och äga domännamnet. Vill man efter 1 år ändra sina villkor för webbhotell och domän går detta att göra genom att kontakta Feppla. Man kan som kund alltid flytta sin domän och hemsida till egna servrar om man önskar detta. För mer info om detta se avsnittet för flytt och uppsägning. Om flytt av domännamn krävs behövs det en EPP kod som du kan få från din leverantör.
Avgifter kan ändras efter marknaden, se denna sida för uppdaterad information.
Leveranstiden kan variera beroende på hur avancerad hemsidan är samt de inköp som krävs i form av plugin, extensions och andra kodbitar. För små och mellan hemsidor ligger leveranstiden på 2-4 veckor. Fepplas mål är dock att alltid hålla tidsramen vi har kommit överens om. Tiden får dock inte anses vara oskälig. Skulle sidan behöva ändras genom kundens vilja kan leveranstiden bli längre än beräknad.
Tillhandahåller kunden ej kompletta uppgifter (bilder, text, webbhotell mm) kan leveranstiden bli längre än beräknat samt om kunden ändrar hemsidan själv så att de skapar problem för oss som utvecklare. Det kan vara så att leveranstiden kan komma att bli längre pga. t.ex. sjukdom, semester eller akuta problem och om detta inträffar kommer kunden att informeras via e-post eller telefon.
Kunden äger hemsidan och filerna inklusive alla bilder och text efter att fakturan är betald. Betald faktura gäller som bevis. Designmallar och komponenter får INTE säljas vidare till tredjepart utan endast användas för eget bruk då vissa tillval köps under rätten att endast användas på en specifik hemsida. Feppla ansvarar inte om kunden bryter mot dessa regler utan kunden ansvarar för sig själv då regler och lagar brutits.
Om dessa regler eller lagar bryts har Feppla rätten att säga upp avtalet med kunden och dra in användningen av tillval, komponenter och hemsidan samt alla filer.
Varje hemsida har en nofollow länk i botten som refererar till oss som skapare, t.ex. "Webbdesign utförd av Feppla.se". Denna länk finns på varje projekt och är som en garanti på att Feppla har skapat hemsidan/designen så att de kunder som ser hemsidan via vår portfolio vet att det stämmer. Denna länk ger inte Google något eller påverkar ert resultat då det är en nofollow länk som det heter. Den finns på varje projekt vi skapar och ska sitta i botten på hemsidan.
Kunden har rätt att flytta hemsidan från de servrar som Feppla har tipsat om utan kostnad men gör då själv flytten, annars tillkommer en flyttkostnad om Feppla ska hjälpa till med flytten.
Feppla har en företagsförsäkring hos IF i Sverige där vi även har försäkring för den juridiska delen samt ansvarsförsäkring. För mer information, kontakta oss.
Eftersom jag som driver Feppla vill att alla mina kunder ska vara 100% nöjda så ger jag alla mina kunder 100 % nöjda-kunden-garanti. Detta innebär att om ni inte är nöjda med hemsidan kan man välja att designa om den i början av sitt köp och ändra allt som man inte tycker passar.
Om du av misstag har tagit bort kod eller ändrat på din hemsida själv som gjort att den gått sönder eller fungerar dåligt kan vi hjälpa dig lösa problemen som uppstått men då till mitt timpris på support vilket är 800 kr ex. moms per timma.
Har hemsidan gått sönder eller fungerar dåligt pga av något via webbhotellet eller annat på serversidan kan Feppla hjälpa till med problemlösningen till priset av 800 kr ex moms per timme. Har du servicepaketet PRO och BAS hjälper jag dig utan kostnad. Se mer om PRO och BAS på sidan feppla.se/hemsida.
Du kan alltid ringa till Feppla, Feppla hjälper gärna till att lösa problem. Fakturan gäller som kvitto och garantibevis.
Ingår i de paket som Feppla tipsar om.
Vill du ha ett eget/annat certifikat kan ni använda det och Feppla kan hjälpa till att få igång det till en kostnad efter överenskommelse med kund.
Feppla kan INTE hållas ansvariga om något inte fungerar med Let´s encrypt då detta är ett tredjeparts tillägg och inget som vi på Feppla kontrollerar över. Däremot hjälper Feppla gärna till med att felsöka mot en kostnad och försöka fixa problemet tillsammans med supporten för utvecklarna.
Feppla tar inga ansvar för tredjeparts plugin till system som WordPress eller andra plattformar. Detta omfattar tillägg/plugins som är köpta med licens eller som är gratis. Feppla ansvarar inte för fel eller brister i dessa då Feppla inte utvecklar dem. För mer information sök upp tillverkaren av tillägget/pluginet.
Feppla tillhandahåller serviceavtal för sina kunder (BAS och PRO). Dessa serviceavtal hanterar uppdateringar för hemsidor, WordPress och tillägg samt backup.
Feppla utför uppdateringar som tillhandahålls av WordPress och de tillverkare där tilläggen är gratis. Uppdateringar för tillägg som kostar kräver att kunden har licens och Feppla kan endast utföra dessa uppdateringar om licensen finns och är aktiv. Om inte så uteblir denna uppdatering.
Se hemsidan för mer information om vad som ingår i just ditt serviceavtal. Alla serviceavtal sträcker sig normalt 1 år i taget. Vill du säga upp ditt avtal måste du göra det 3 månader innan slutdatumet via e-post och invänta konfirmation. Mer info finns på feppla.se/hemsida.
Feppla kan inte frysa något projekt. Skulle du inte vilja göra klart ditt projekt pga av någon anledning så utgår kostnad för allt arbete. Full betalning faktureras ut.
Skulle du som kund inte komma in med material i form av text, bilder och annan viktig information som gör att Feppla inte kan slutföra projektet inom rimlig tidsram motsvarande projektets storlek så faktureras HELA slutfakturan och beloppet ut till dig som kund.
Självklart vill Feppla dock att du inkommer med materialet. Har du funderingar eller blir du sen med materialet, hör av dig till Feppla så hittar vi en lösning på det hela tillsammans.
Skulle ett projekt inte kunna slutföras pga att kunden, klienten eller företaget inte kan producera korrekt innehåll, data, information och annat material som behövs för att projektet ska fungera och slutföras så erhålls ingen form av ekonomisk eller annan typ av ersättning.
Ingen typ av ersättning kan erhållas för förseningar av lansering eller liknande.
Skulle projektet inte kunna slutföras pga att Feppla inte kan fullfölja sitt antagande i form av utvecklings-svårigheter så återbetalas startavgiften. Inga annan ersättning utöver återbetalningen av startavgiften betalas ut.
Feppla lagrar endast e-postadresser och tillhörande information för FTP och domäner samt WordPress som krävs för att genomföra mitt arbete. Feppla lagrar även information för att Fakturera kunder i faktureringssystemet. Vill du ta bort någon av denna information kan du vända dig till Feppla på mejladress fredrik@feppla.se med info om vad du vill ta bort för information så ska jag se om det går och om vi får för de Svenska lagar och regler som styr bokföring och andra skattelagar.
Faktureringsinformationen behövs för att kunna skicka ut fakturorna och lagras säkerhet.
Information lagras så länge som du är kund hos Feppla samt upp till 12 månader efter.
Du har som kund rätt att be att få ut dina uppgifter 1 gång per år. Vill du ha det flera gånger utgår en administrativ avgift på 450 kr ex.moms.
För att få ut din information behöver du skicka brev till Feppla och märk kuvertet "GDPR Info".
Skicka till:
Feppla
Lingonvägen 23
824 33 HUDIKSVALL
Sverige
Feppla lagrar endast information för att kunna genomföra våra tjänster på bästa möjliga sätt.
Feppla sparar mejladresser för att kunna genomföra sina åtaganden till kund. Vill du att vi tar bort dig ur vårt mejlsystem kan du kontakta oss på fredrik@feppla.se eller ringa på 073-675 35 34.
Feppla använder sig av Get A Newsletter som nyhetsbrev där Feppla informerar kunder om nya uppdateringar, säkerhetsrisker, tillägg och extra tjänster samt serviceavtal. Dessa nyhetsbrev kan man självmant gå ur genom att klicka i botten att man inte vill ha fler. Då tas man automatiskt bort från listan.
Du kan även kontakta Feppla på fredrik@feppla.se om du vill att jag manuellt ta bort er från nyhetsbrevet.
Force majure tillämpas vid större oförutsedda händelser som gör att Feppla inte kan fullfölja sina åtaganden friskrivs Feppla från dessa åtaganden och projekt. Feppla kan INTE hållas ansvarig för händelser utom företagets kontroll och dessa innefattar: Stora strömavbrott till servar, domäner och annan utrustning, leveransåtganden i tider av krig, storm och andra naturkatastrofer, stora pandemier samt andra händelser som lett till att produkten och tjänster inte kunnat levereras i tid eller att servrarna inte fungerat som det ska.